Mianatra ny Amin'i Abrahama sy Isaka, i Abou sy Karam
Tsy niresaka firy izy ireo. Nihalava ny andro ary niakatra ny hafanana. Tamin’ny farany ny zanany lahy no nanala ny
fahanginana hoe,”Baba?”
“Eoa zanako!”
“Indreto ny afo
sy ny kitay, fa aiza izay zanak’ondry hatao fanatitra dorana?”
Ela vao nahavaly
ny rainy hoe, “Andriamanitra no hiantoka ny fanatitra odorana anaka”. Nisento lalina ny
rainy ary niverina indray ny
fahanginana.
Nitopy matetika teny amin’ny rainy ny
mason’Isaka. Tsikariny fa misy raha
hafahafa eny amin’ny endriky ny rainy izay efa nahazoazo taona ihany. Nalahelo izy ary lasa fisainana. Nanaja ny
rainy izy ka nangina.
Tonga teny
an-tendrombohitra izy ireo ary nanondro ny tendrombohitra feno vato I
Abrahama. “Ity no tendrombohitra
nofidin’andriamanitra anaka”, hoy izy.
“Misy vato ampy hananganana altara eto”.
Napetrak’Isaka ny
kitay ary nanomboka nanangana altara izy, nalainy ny vato mavesatra teny
amin’ny rainy, mba tsy hiasa mafy ilay matoy lahy. Fantany tsara izay tokony atao satria efa
nanao izany izy taloha. Tsy ela dia vita
tanteraka ny altara. Napetrak’izy ireo
ny hazo, vonona handoroana ny fanatitra.
Nobanjinin’Isaka
fa nihenjana ny tarehin’ny rainy raha niady mafy ity matoy lahy mihazona ny
ranomasony. Dia nanatona ny zananilahy
Abrahama. Nobedainy teo amin’ny sorony izy.
Nanomboka nikoriana ny tavan’ity matoy lahy ity ny ranomaso ary
nitsororoka tamin’ny somony efa fotsy.
“Baba?”
“Nasain’Andriamanitra
nanolotra anao ho fanatitra aho, anaka”.
Zara raha tafavoakany ireo teny ireo. Tankina ny feony.
“Baba,
nahoana?” Maina ny tendan’Isaka.
Nidoboka ny fony. Tsy avy niaina izy
nandritry ny fotoana fohy.
“Ho porofo fa
hankato azy aho amin’izay rehetra angatahiny amiko, anaka.”
Any am-pony
lalina any dia fantatr’I Abrahama ny planin’Andriamanitra. Mahatoky an’Andriamanitra amin’ny fony izy
satria tia an’Andriamanitra. Raha
tadiavin’Andriamanitra ny hanaterany ny zananilahy, izay midika hoe hamono ny
zananilahy izy ka handoro azy hatao fanatitra avy eo, dia hataony izany na dia
karaha mahavaky ny fony aza. Mitaky
fankatoavana Andriamanitra, koa tsy nieritreritra aby an’izay hoe tsy hankato
an’Andriamanitra velona izao izy; nefa fantany koa fa mahatoky mandrakariva
Andriamanitra. Tsy afaka miova Izy. Niteny Andriamanitra fa ny taranak’I Abrahama
dia tsy ho tambo isaina ary ho fitahiana ny firenena rehetra. Nahatoky an’ Andriamanitra izy fa ho
tanteraka io fampanantenana io, na dia tsy maintsy hatsangan’Andriamanitra
mahery sy velona amin’ny maty aza ny zananilahy.
Misy raha hafa
koa izay nahavaky loha an’I Abrahama andro maromaro izay. Hainy fa ity Andriamanitra velona ity dia
mankahala izany hoe zanakalahin’ny olombelona atao sorona, ho an’ny
andriamani-tsy izy izay tompoin’ny olona izany.
Ka tsy hanao toy izany koa ve izy izao? Masina amin’ny toetra
Andriamanitra.
Tsy hiondrika na
oviana na oviana hirefarefa amin’ny tany toy ny mpanompo sampy izy.
Misy raha hafa ao
an-tsainy. Mahatoky
an’Andriamanitra Izay fantany tokoa izy.
Tsy Andriamanitra fotsiny Izy tamin’I Abraham fa Sakaizany, Ilay tena
hany azo itokisana, vonona hanolo tena ho azy, Sakaiza tia.
Nipetraka
tsimoramora teo ambony vato nivangongo Isaka.
Nipetraka teo anilany Abrahama.
Niara-nipetraka teo elaela izy ireo, nangina, toy ny miandry
an’Andriamanitra hanolotra ny ondry hatao fanatitra. Nandalo teo anatrehany ny fiainan’Isaka. Tsy mbola nanambady izy, tsy
nanan-taranaka. Koa ahoana izany no
hahatantanteraka ny hoe indray andro any dia ho fitahiana ny firenena rehetra
ny taranak’I Abrahama, raha tsy misy taranaka?
Diso ve ny fandraisany an’ilay hoe iza ilay zanaky ny fanekena? Tsy maintsy hofaranana ny fiainany. Angamba kosa misy raha vaovao hafa ao
an-tsain’Andriamanitra ka!
Nojereny ity tenany efa antitra, ray mijaly, ka
nataony teo an-tsorony ny tanany.
“Baba”, hoy izy. “Andao
hataontsika izay fanirian’Andriamanitra.
Afatory eo amin’ny altara karaha amin’ny fanaontsika amin’ny zanak’ondry
zaho”. Homen’Andriamanitra hery ianao
hanatanteraka ny andraikitra”.
Noraisin’ny babany ny tady ary nafatony teo
amin’ny kitay ny zanany. Niadana ny
fanaovany izany fa nataony azo antoka.
Notakonan’I Abrahama tamin’ny tanany havia ny mason-janany ary
natsangany ny tanany havanana misy ny antsy maranitra toy ny fiharatra. Nihenjana ny hoza-tanany. Tao anaty fotoana fohy dia nihantona teo
ambonin’ny zanany ny tanany, ary…
Toy ireny nisy varatra nilatsaka ireny ny
rivotra nanodidina azy ireo, karaha nisy herimbaratra. Nangovitra ny tenan’I
Abrahama sy Isaka iray manontolo, raha nitalakotrokotroka ny feo avy tany
an-danitra nanao hoe, Ry Abrahama!
ryAbrahama! aza mamono ny zanakao lahy!
Fantatro izao fa matahotra an’Andriamanitra ianao, satria tsy niaro ny
zanakao lahy tamiko, dia ilay lahitokanao ianao!1
Nahemotr’I Abrahama ny antsy ary napetrany
amin’ny toerany. Nihoaran’Isaka ny rainy
ka izy no nahita ondrilahy voalohany voasarangotry ny tsilo.
“Jereo moa iry
Baba! Niantoka Andriamanitra! Niantso mafy
faran’izay takany izy hoe”. Niantoka
Andriamanitra anaka! Niantso mafy ilay
ray hipoky ny hafaliana.
Niara-namaha ny ondrilahy izy mianaka ary
nandoro izany teo ambony altara sady nitsaoka sy nidera an’Andriamanitra.

“Tsara izany
tantara izany! Hoy Karim. “Tena mahay
mitantara ianao ry Abou! Fa misy raha
vitsivitsy tsy azoko. Naninona
Andriamanitra Tsitoha no mitondra an’I Abrahama amin’izany hoe efa saika namono
ny zananilahy izany, dia avy teo nampijanona azy? Tsy karaha tsy misy dikany ve izany?”
“Raha jerena
ivelany dia izany tokoa,” hoy Abou namaly, fa misy raha lehibe kokoa noho izany
ao amin’io tantara io. Ny tena izy,
tamin’ny fitondrana an’Isaka ho fanatitra nataon’I Abrahama dia efa voambara
mialoha sahady ny tantaram-pamonjena”.
“Fa manino anao
milaza an’izany? Hoy
Karim nanontany.
“Izao no nambara tamin’I Abrahama: ‘Ento ny zanakao, ny lahitokanao, izay
tianao’’2 Ny Soratra Masina dia milaza amintsika hoe, ‘Fa
toy izao no nitiavan’Andriamanitra izao tontolo izao, tsy iza izany fa izaho sy
ianao sy ny hafa rehetra, ‘ka nomeny ny Zanany lahitokana, mba tsy ho very izay
rehetra mino Azy, fa hanana fiainana mandrakizay’’3. Hitanao Karim a!ny fahafatesan’I Jesosy akory
tsy hoe raha nitranga tamin’I Jesosy fotsiny, ka nandritr’izany dia nijery
fotsiny eny lavitra eny Andriamanitra.
Tsia, NATOLOTRY ny Ray ny hany Zananilahy satria tiany ny olombelona ary
tiany ho voavonjy. Toy izao no filazan’I
Jaona apostoly azy: ‘Izao ny
fitiavana: tsy ny nitiavantsika an’Andriamanitra fa ny nitiavany antsika, ka
nirahiny ny Zanany ho avotra noho ny fahotantsika’.”4
Dia notohizan’I
Abou ny fahazavana. “Ankoatr’izany Isaka
dia teraka tamin’ny fomba miavaka.
Jesosy dia notorontoronina tamin’ny Fanahy Masina. Izy roa ireo dia teraka avy amin’ny teny
fikasan’Andriamanitra. Saika hatao
fanatitra odorana Isaka. Ny fanatitra
odorana dia fanatitra noho ny ota.
Tadidio ny tenin’I Jaona mpanao batisa rehefa nahita an’I Jesosy
nanatona azy hoe, ‘Indro ny Zanak’Ondrin’Andriamanitra Izay manaisotra ny
fahotan’izao tontolo izao.’5
Ity anefa ny fahasamihafana:
nosakanan’Andriamanitra Abrahama tsy hamono ny zanany, fa Jesosy kosa
tsy maintsy nizotra tamin’ny fahafatesana.
Fa rehefa vitany ny asa nanirahana Azy, dia nitsanagana tamin’ny maty
Izy.
“Azonao amin’izay
ve ny hevi-dalina mikasika ny fanatitra
momba an’Isaka?” Hoy Abou nanontany.
“Eoa, araka ny
hevitro”, hoy Karim nanaiky tamin’ny lohany, “Nasehon’Andriamanitra tamin’ny
olony fa mbola hanao raha lehibe mihoatran’izany Izy any afara any.”
“Eoa, izany
indrindra. Nentin’I Abrahama teny
an-tendrombohitra feno vato Isaka, toerana notendren’Andriamanitra halehany
hanolorana ny zanany hatao fanatitra; amin’ny alalan’izany no
itenenan’Andriamanitra amin’ny olona hoe, “Indray andro any Aho hifidy
tendrombohitra be vato izay hanolorako ny Zanako ho fanatitra ho an’ny
fahotan’ny olombelona, satria tiako izy ireo ary tiako hihavana Amiko”.
Talanjona
Karim. “Mahagaga izany, tsy izay mihitsy
ny fomba nandraisako ny tantaran’I Abrahama sy Isaka hatramin’izay”.
“Dia mbola misy
ankoatr’izay,” hoy Abou. “Ilay ondrilahy
akory tsy kisendrasendra ny naha-ondrilahy azy.
Tsy maintsy biby, lahy. Nony avy
teo Andriamanitra nanome an’I Mosesy ny tokony ho endriky ny fanatitra, dia
nomarihiny fa ny fanatitra odorana dia tsy maintsy lahy tsy misy kilema, biby
tsy misy kilema. Izany koa dia sarin’I Jesosy izay hany olombelona tsy nanana
ota.”
“Ka inona marina
ary ity fanatitra odorana ity?” Hoy
Karim te-hahalala.
“Io dia fanatitra
noho ny ota. Ny olona izay te-hanao
fanatitra noho ny otany dia mitondra ondrilahy any amin’ny mpisorona. Apetrany eo ambony lohan’ilay biby aloha ny
tanany toy ny manambara hoe’maka ny toerako ity biby ity, ka ity izao no maty
misolo ny toerana ahy’. Im-betsaka
isan’andro izany no miseho.”
“Mbola mila manao
izany ve isika amin’izao fotoana iz ao?”
Hoy Karim nanontany.
“Tsia, Izay no
fiafarana mahafinaritra. Jesosy no
fanatitra fara-tampony. Rehefa natao
fanatitra Jesosy dia nitsahatra ny fanatitra biby rehetra. Hoy ny Soratra Masina hoe, ‘Fa Mpisoronabe toy izao no mendrika ho
antsika, dia Izay masina, tsy misy tsiny, tsy misy loto, voasaraka amin’ny
mpanota ka natao avo noho ny lanitra. Izay
tsy mila hanatitra fanatitra isan’andro tahaka ny ataon’ireny mpisoronabe
ireny, voalohany noho ny otan’ny tenany, dia vao noho ny otan’ny olona kosa; fa
izany dia nataony indray mandeha ihany raha nanatitra ny Tenany Izy’.”6
“Koa nentin’I
Jesosy izany ny otan’ny olona rehetra ka tsy manana ota intsony ny olombelona?”
“Tsia, tsy izany velively”, hoy Abou. “Tadidio ilay olona izay soloin’ilay biby
toerana dia manaiky ny hahafatesan’ilay biby eo amin’ny toerany? Toy izany koa Jesosy. Ny olona izay manaiky ny fanatitra nataony
dia voadio tamin’ny ota. Toy izao no
filazan’I Jaona azy: ’…Fa raha
mandeha amin’ny mazava isika, tahaka Azy ao amin’ny mazava, dia manana
firaisana isika, ary ny ran’I Jesosy Zanany no manadio antsika ho afaka amin’ny
ota rehetra. Raha hoy isika tsy manana ota isika, dia
mamita-tena, ary ny marina tsy ao anatintsika.
Raha miaiky ny fahotantsika isika dia mahatoky sy marina Izy ka mamela
ny fahotantsika sy manadio antsika ho afaka amin’ny tsy fahamarinana rehetra.
Rah hoy isika tsy manana ota isika , dia mampandainga Azy ary ny marina tsy ato
anatintsika”.7 Fa izay rehetra nandray Azy dia nomeny
hery ho tonga zanak’Andriamanitra dia izay mino ny Anarany…8
“Koa ahoana no
fomba iaikeko ny heloko?”
“Lazao Azy!. Velona Andriamanitra ka dia afaka miresaka
Aminy ianao na amin’ny fotoana inona na aiza na aiza, karaha antsika
mifampiresaka io. Aleo omeko maodely
ianao sy ny tokony hanaovanao izany.
Mivavaha manao hoe:
Andriamanitra
velona o! manaja Anao amin’ny maha-velona sy Marina anao aho; Anao tia zaho
loatra ka nanolotra ny Zanakao lahy ho faty nisolo anakahy. Manaiky ny sorona nataon’I Jesosy noho ny
fahotako zaho. Miaiky ny fahotako zaho.
Manaiky zaho fa mpanota. Misaotra Anao Jesosy naty teo amin’ny toerako. Misaotra Anao fa mamela ny heloko Anao ary
manadio ny fahotako amin’ny lionao.
Mandray Anao ho Mpamonjy zaho.
Araka ny Teninao dia omenao hery zaho ho tonga zanak’Andriamanitra
rehefa mandray Anao sy mino ny Anaranao.
Mino ny Anaranao zaho. Misaotra Anao zaho Jesosy o!
1Genesisy
21:11-12; 2Genesisy 22:2; 3Jaona 3:16; 4I Jaona 4:10; 5Jaona 1:29 6Hebreo 7:26-27; 7I Jaona 1:7-10; 8Jaona 1:12.
No comments:
Post a Comment